Currency / Waluta
Blog kategorie
Promocje
Ekran Spamiętywacza
Ekran Spamiętywacza
48,96 zł 36,73 zł
szt.
Karty Myków
Karty Myków
25,93 zł 19,45 zł
szt.
Afterglow: Postapokaliptyczna Gra Fabularna
Afterglow: Postapokaliptyczna Gra Fabularna
108,99 zł 81,76 zł
szt.
Afterglow: PGF - Pochodzenie 0
Afterglow: PGF - Pochodzenie

Główną sceną rozgrywanych przygód w Afterglow jest Alepin, kontynent stanowiący przed Wojną jedno z centrów gospodarki, przemysłu i ekonomii, wpływające na większość rynków światowych. Miejsce to było zróżnicowane zarówno pod względem rasowym, etnicznym oraz kulturowym. Wybuch zmiótł z powierzchni dawne granice państw, rządy i ustroje, nie oznacza to jednak, że cały kontynent i wszyscy jego mieszkańcy po apokalipsie wyglądają i zachowują się tak samo. W różnych zakątkach Alepinu ocalali mierzą się z odmiennymi przeciwnościami losu. Zagłada zmusiła ich do szukania sposobów na przetrwanie i rozwiązywania bieżących problemów. Ci, którzy chcieli przetrwać, dostosowywali się, zmieniali tryb życia, przekonania, zasady i normy etyczne. Wędrując przez bezdroża kontynentu napotkać można najróżniejsze, najbardziej egzotyczne i miejsca i ich mieszkańców.

 

Tworząc postać Ocalałego, gracz staje przed wyborem Pochodzenia, które określać będzie nie tylko miejsce, w którym postać spędziła całe życie (lub przynajmniej lata po Wybuchu i Długiej Nocy), ale również jej postrzeganie świata, zasady, którymi się kieruje oraz unikalne zdolności i talenty, które rozwinęła żyjąc w danym środowisku.

 

Na wstępie pochodzenie zapewnia bonus do jednej z cech głównych. Następnie gracz wybiera jeden z trzech talentów, wskazujący wrodzone predyspozycje lub wyuczone zdolności swojej postaci. Talenty zostały odświeżone, poprawione i dostosowane do zmian w mechanice gry. Na końcu dobiera jeszcze ekwipunek powszechny w okolicy, z której pochodził.

 

Pochodzenie ma duże znaczenie dla rozgrywki, nie tylko z tego względu, że pozwala tworzyć bardziej urozmaicone postacie pod względem mechaniki i ich możliwości w trakcie gry, ale również nadaje określony koloryt bandzie. Każde pochodzenie (w Kronikach Ocalałego znajduje się ich aż piętnaście) wprowadza element różnic kulturowych, wzajemnych sympatii, animozji, a nawet otwartej wrogości pomiędzy mieszkańcami konkretnych regionów.

 

Ocalali z różnych zakątków Alepinu mogą inaczej radzić sobie z pewnymi wyzwaniami. Twardzi i zahartowani mieszkańcy Północnej Rubieży świetnie poradzą sobie z wyprawą w trudnych warunkach i walką z zatrważającymi przeciwnikami. Takie wyzwania byłyby niemal niemożliwe do sprostania dla wychowanych w komfortowych warunkach mieszkańców Schronu Korporacji, jednak to ci drudzy posiadają wiedzę o naukach ścisłych i technologii, która dla innych może być tak zaawansowana, że trudno odróżnić ją od magii.

 

 Mieszkańcy Czarnych Błot lub Strefy mogą sobie świetnie radzić w kwestii przetrwania w trudnych warunkach i unikania zagrożeń (zarówno zwykłych, jak i tych nadnaturalnych). Nikt nie zastąpi kierowcy ze Styxu w trakcie pościgu samochodem wzdłuż starej autostrady, nie poradzi sobie tak dobrze z odnajdywaniem i badaniem przedwojennych artefaktów jak mieszkaniec Ogrodu Rdzy, czy nie będzie tak dobrym fachowcem jak inżynier z Miasta Kuźni. No i nie zapominajmy o fanatycznych wyznawcach Jedynego, prowadzących swą świętą wojnę z terenów Delarii.

 

Tworząc swoje postacie, gracze mogą postanowić, że wszyscy członkowie bandy pochodzą z tego samego miejsca i razem wyruszyli na pustkowia, bądź też, że będą stanowić zbieraninę ocalałych z różnych stron, którzy zostali zmuszeni do współpracy, by przeżyć. Oba te rozwiązania wprowadzają ciekawe wątki fabularne i możliwości odgrywania postaci. Pochodzenie stanowi więc nie tylko dodatkowy zbiór możliwości dla graczy w trakcie tworzenia postaci. Jest to doskonały sposób na wprowadzanie elementów fabularnych w trakcie rozgrywki, a nawet wpływanie na decyzje Ocalałych właśnie przez pryzmat przekonań, wierzeń i nawyków zagnieżdżonych głęboko w ich osobowości. Dzięki temu możecie skierować swe przygody na zupełnie nowe tory.

 

Za tydzień opowiem Wam o kolejnym kroku tworzenia postaci, jakim jest Fach. Element ten przeszedł największe zmiany w porównaniu do pierwszej edycji, tak więc myślę, że może zainteresować wielu z Was.

 

Do zobaczenia na pustkowiach!

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl