Currency / Waluta
Blog kategorie
Kilka słów o Mocy i czarownikach cz.2 0
Kilka słów o Mocy i czarownikach cz.2

 Każdego czarownika zamieszkującego Alepin cechuje niezwykły dar pozwalający wyczuwać i kontrolować pewne fragmenty Mocy. Zdolność ta określana jest jako Talent Mocy i umożliwia korzystanie z konkretnej Ścieżki. Opisuje również sposób w jaki czarownik postrzega nadnaturalne moce i stara się je okiełznać.

 

W suplemencie Moc opisane będzie piętnaście Talentów Mocy:

Adept Eyfe - to Naiym'vael podążający ścieżką tradycji pradawnych zakonów Eyfe. Adepci lepiej od innych czarowników pojmują naturę Mocy i starają się zgłębiać ją, by zdobyć tytuł prawdziwych Magów Eyfe.

Boży Pomazaniec - czarownicy przekonani o tym, że swe nadnaturalne zdolności zawdzięczają ingerencji sił wyższych. Często stają na czele sekt i kultów, głosząc płomienne kazania i dokonując niezwykłych cudów, zapewniających im wierność i cześć ze strony innych wyznawców.

Czarownik Krwi - czarownicy czerpiący magiczną energię z sił witalnych żywych istot.Ich umiejętności pozwalają na modyfikacje tkanek, organów lub całych organizmów, wzmacniając je, deformując lub wywołując agonalne cierpienie i śmierć. Wielu z nich eksperymentuje również z wpływem Anomalii.

Dziki Mag - osobnicy u których zdolność posługiwania się Mocą przejawia się okazjonalnie, nieraz pod wpływem wyjątkowo silnych emocji. Zazwyczaj nie posiadają wiedzy i umiejętności związanych z tajemnymi sztukami, co nie przeszkadza im jednak w osiąganiu niezwykłych wyczynów.

Elementalista - czarownicy sięgający po najbardziej pierwotną formę Mocy związaną z siłami natury. Część z nich skupia się na potencjale jednego, wybranego żywiołu, który starają się w pełni okiełznać. Inni próbują opanować je wszystkie, by znaleźć jedność z otaczającymi ich siłami lub przejąć nam nimi pełnię kontroli.

Guślarz - to osoby, które w sposób intuicyjny zdają się pojmować pewne aspekty Mocy, jednak najczęściej nie mają wiedzy i doświadczenie by móc zrozumieć jej pełny wymiar. Zajmują się odprawianiem prostych rytuałów i zaklinaniem osób oraz przedmiotów.

Ksenomanta - Anomalia wdarła się do naszej rzeczywistości nie poczęła nieodwracalnie wpływać na Moc. Niektórzy czarownicy są na tyle odważni (czy raczej szaleni), że starają się zbadać i okiełznać to obce zjawisko. Posługują się oni splugawioną Mocą, odciskającą swe piętno na ich ciałach, umysłach oraz duszach.

Mor'hayr - to Naiym'vael przewodzący kultowi Umarłych. Posiadają zdolność przenikania przez barierę oddzielającą życie od śmierci, kontaktowania się z umarłymi i przywoływania ich dusz do świata śmiertelnych. Potrafią też sprowadzać moc samej śmierci na żyjących.

Oczy Burzy - członkowie plemion Pasterzy Pyłu. Widzący, których zdolność rozwinęły się w jeszcze większym stopniu, pozwalając im na wędrowanie przez pasma czasu, obserwowanie przeszłych i przyszłych wydarzeń, a także przywoływanie zamkniętych w Burzach Pyłu mocy Anomalii.

Psionik - psionicy starają się wykorzystać Moc do spotęgowania potencjału i możliwości własnego umysłu, a także do oddziaływania na umysły innych ocalałych. Dzięki temu zyskują możliwość wpływania na otoczenie samą siłą woli, przekazywania wiadomości na znaczne odległości czy ingerowania w myśli i wspomnienia innych osób.

Rytualista - rytualiści prowadzą badania nad wiedzą tajemną, magicznymi zapisami oraz artefaktami. Starają się okiełznać dziką naturę Mocy zamykając ją w okowach sformalizowanych rytuałów, licząc, że to pozwoli im na bezpieczne z korzystanie z niej.

Szaman - szamani to dosyć liczna grupa czarowników, którzy potrafią różnic się od siebie w niemal każdym aspekcie. To co ich łączy to podejście do Mocy, korzystanie z magicznych przedmiotów, fetyszy i amuletów, kontakty z obcymi bytami oraz oddawanie się narkotycznym transom w celu zgłębienia mistycznych tajemnic.

Technomanta -to czarownicy, których zdolności związane są z maszynami i materią nieożywioną. Starają się oni wpływać na procesy zachodzące w przedmiotach oraz ich fizyczne właściwości, zyskując nad nimi kontrolę i zwiększając potencjał urządzeń lub doprowadzając do ich awarii.

Wieszcz - niektórzy z ocalałych posiedli dar ograniczonego kontrolowania czasu bądź dokonywania duchowej czy mentalnej podróży w przeszłość lub przyszłość. Czarownicy ci przeżywają mistyczne wizja pozwalające im na poznanie tajemnic przyszłości, a także wpływania na pewne wydarzenia.

Żerca -członkowie klanów zamieszkujących Północną Rubież, którzy pełnią rolę znachorów, mędrców i kapłanów. Związani są oni z jedną z religii Północnych Rubieży – mieszanki nowoczesnych kultów z rodzimowierną wiarą pogańską. Nigdy nie przewodzą klanom, ale ich słowa słuchane są z uwagą, a rady przestrzegane nawet przez najbardziej upartych wodzów.

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl